Повернутися до списку
17 травня 2010
Вчені говорять, що споживання овочів і фруктів не є вирішальним фактором у профілактиці захворювань.
Відповідно до нового бачення проблеми, британські експерти вирішили змінити раціон: замість моркви - солодку картоплю, папайя - замість апельсинів.
Така їжа, як малина, крес-салат і капуста, значно багатші на фітонутрінети, які можуть попередити хвороби.
Британська організація дієтологів стверджує, що покладатися тільки на декілька вибраних продуктів для профілактики захворювань нерозумно, що не має такого поняття, як "супер-їжа".
Експерти рекомендують 5 порцій фруктів і овочів за день при здоровій дієті. У овочах і фруктах міститься так званий "фітонутрінет", речовина, яка захищає серце, артерії від атеросклерозу і попереджує ракові захворювання.
Але найбільш популярні дієти не є найкращими. Дієтологи проаналізували дані про дієти і порівняли рівень фітонутрінету. Вони виявили, що 10 із 14 вивчених фітонутрінетів, становлять дві третини рекомендованої дози, незалежно від кількості фруктів і овочів.
Морква є найпоширенішим джерелом бета-каротину, апельсини і апельсиновий сік - бета-криптоксантину, акриптоксантину, шпинат - джерело лютеїну/зеаксантину і полуниця- елагової кислоти.
Однак, є продукти із більшим вмістом фітонутрінетів.
У солодкій картоплі міститься вдвічі більше бета-каротину, ніж у моркві. Папайя містить у 15 разів більше бета-криптоксантину, ніж апельсини, а біла капуста - у 3 рази більше, ніж шпинат. Малина містить у 3 рази більше елагової кислоти, ніж полуниця.
Провідний дослідник Кейт Рендольф, який є експертом у компанії біодобавок "Nutrilite", сказав: "Дані дослідження підкреслюють важливість для здоров'я не лише кількості, а й якості та різноманіття фруктів і овочів".
Ресурс: http://intermed.ua/news/a-218.html